برا اینکه یاد بگیریم چگونه در اینستاگرام بفروشیم جالب هست بدانید اینستاگرام به عنوان پرطرفداترین شبکه اجتماعی در ایران، بستر مناسبی برای فروش محصول و کالا است. طبق آماری که در سایت financialtribune ارائه شده، در سال 2018 میزان خرید آنلاین کاربران ایرانی به 18 درصد کل خریدها رسیده است و تعداد کاربرانی که در اینستاگرام حضور دارند در این سال بیش از 24 میلیون نفر، یعنی نزدیک به 30 درصد جمعیت کشور است. همین موضوع باعث شده تا اینستاگرام به منبع بزرگی برای افرادی که قصد کسب درآمد و بازاریابی محصولاتشان را دارند محیا شود.ویژگی اینستاگرام نسبت به شبکههای اجتماعی دیگر این است که همه افراد با هر شرایطی که دارند میتوانند از آن به عنوان بستری برای کسب درآمد استفاده کند و به درآمد قابل توجهی در ماه برسند. چراکه همین حالا هم عده زیادی از کاربران برای رفع نیازهای خود دیگر به سایتهای اینترنتی مراجعه نمیکنند و تمایل دارند در شبکههای اجتماعی به دنبال رفع نیاز خود بگردند.
براساس آمار گزارش شده توسط اینستاگرام، از هر 500 میلیون کاربر اینستاگرام حداقل 35 درصد آنها به یک محصول را در این شبکه اجتماعی خریداری کردهاند.
پرطرفدارترین محصولات اینستاگرامی
برای یادگیری اینکه چگونه در اینستاگرام بفروشیم بدانید که طبق آمار پرفروشترین محصولات اینستاگرامی، محصولات مصرفی و تزئینی هستند. با توجه به این که ماهیت این شبکه اجتماعی با تصاویر ارتباط تنگاتنگی دارد، میتوانید از کالاهای مصرفی و تزئینی خود عکسهای باکیفیت منتشر کنید و با قیمت مناسب در فروشگاه اینستاگرامی خود به اشتراک بگذارید.
منظور از کالاهای مصرفی اجناسی مثل پوشاک، لوازم بهداشتی و آرایشی و… است که از نیازهای اولیه هر فرد به شمار میآید. تنها با کمی خلاقیت در تولید محتوا و استفاده از تبلیغات میتوانید محصولات خود را در اینستاگرام معرفی کنید و به فروش برسانید.
- تبلیغ محصول
تبلیغات از مهمترین عناصر فروش محصولات در اینستاگرام است. بسیاری از کاربران ابتدا از لحاظ بصری و با دیدن عکسهای باکیفیت از محصول مورد نظر به خرید آن ترغیب میشوند سپس تصمیم میگیرند که آیا آن را خریداری کنند یا خیر. در واقع قدرت تبلیغات و تصاویر باکیفیت را در کنار هم نمیتوان دست کم گرفت.
- قیمت محصول
قیمت مناسب به جلب رضایت و اعتماد مشتری کمک زیادی میکند.
راهاندازی پیج فروش در اینستاگرام
برای آنکه یک صفحه برای فروش محصول در اینستاگرام راهاندازی کنید، میتوانید از دو روش ساده استفاده کنید:
ساخت صفحه بیزنیس در اینستاگرام
ساختن صفحه تجاری اینستاگرام سادهترین و مرسومترین روش فروش محصول در اینستاگرام است. شما با ساخت یک صفحه اینستاگرام و تبدیل آن به حالت تجاری، میتوانید محصولات خود را در صفحه قرار دهید و کسب درآمد کنید. برای انجام این کار به قسمت تنظیمات بروید و سپس گزینه account را انتخاب کنید. در بخش بعدی روی گزینه switch to business اکانت کلیک کنید.
فوت و فنهای فروش در اینستاگرام را بشناسید
برای آنکه یاد بگیریم چگونه در اینستاگرام بفروشیم ، لازم است به نکات مختلفی توجه کنید. در ادامه سعی کردیم مهمترین نکاتی که به فروش بیشتر شما در اینستاگرام کمک میکند را مرور کنیم:
پروفایل خود را همواره بهتر کنید
پروفایل شما اولین جایی است که مخاطب آن را میبیند و اولین قضاوت را با پروفایلتان خواهند داشت. آیا بیو خوبی برای پروفایل خود نوشتهاید؟ آیا کاربر به خوبی متوجه زمینه فعالیت، خدمات و محصولات شما میشود؟ آیا فاکتورهای اعتمادسازی را در پروفایل خود قرار دادهاید؟
پروفایل پیج اینستاگرامی شما برای مخاطبان بسیار مهم است و مانند ویترین مغازه یا فروشگاه شما است. مخاطب در 3 یا 4 ثانیه اول که پیج فروشگاهی شما را نگاه میکند تصمیم میگیرد که شما را دنبال کند یا خیر. توصیه ما به شما این است که توجه و اعتماد مخاطب را در لحظه اول جذب کنید.
از محصولات خود عکسهای باکیفیت تهیه کنید
در اینستاگرام تصاویر با کیفیت و مناسب همیشه تاثیر زیادی روی مخاطب میگذارد.
در این رابطه بهتر این موضوع به نکات زیر دقت کنید:
- از زوایای مختلف محصول خود عکس بگیرید تا مشتری دید بهتری نسبت به محصول پیدا کند.
- برای نشان دادن نما و جلوه بعضی محصولات مانند لباس، ساعت، کفش و… از مدل استفاده کنید.
- از نرمافزارهای ادیت عکس مانند Photoshop و Lightroom برای زیباتر کردن عکسهای خود استفاده کنید.
از هشتگها استفاده کنید
هشتگها در اینستاگرام مانند کلمات کلیدی در سئو هستند.
پس اگر بتوانید از هشتگها به خوبی استفاده کنید کمک بسیاری به درآمدزایی شما از اینستاگرام تان خواهد کرد.