شارژدهی آیفون اس ای ۲۰۲۰ | میزان شارژدهی یکی از مهم ترین فاکتورهای اسمارت فون های امروزی محسوب می‌شود. اپل معمولاً امکان مقایسه ی شارژدهی آیفون ها را نمیدهد، از این رو ما تصمیم گرفتیم مشخصات لازم برای مقایسه ی شارژدهی آیفون های اپل را بررسی کنیم.

آخرین و جدیدترین گوشی اپل، گوشی آیفون اس ای ۲۰۲۰ است. اما شارژدهی این گوشی در مقایسه با سایر گوشی های آیفون چگونه است؟

گوشی آیفون ۱۱ پرو مکس در میان گوشی های اپل بهترین شارژدهی را دارد. این گوشی در حال حاضر بزرگترین و گران ترین گوشی اپل است. ظرفیت باتری این گوشی تقریباً ۴,۰۰۰ میلی آمپر بر ساعت است که با رقبای اندرویدی برابری میکند.

شارژدهی آیفون اس ای ۲۰۲۰ در حد و اندازه ی پرچمداران این کمپانی کوپرتینویی نیست. اپل به احتمال زیاد برای پایین نگه داشتن هزینه ی تولید از همان باتری گوشی آیفون ۸ استفاده کرده است. در نتیجه این گوشی میتواند به مدت ۱۳ ساعت به صورت مداوم فیلم پخش کند.

این یعنی شارژدهی آیفون این گوشی در حد و اندازه ی آیفون SE اورجینال است. البته با استفاده ی معمولی همچنان میتواند یک روز کامل را دوام بیاورد. اگر با این گوشی بازی نکنید و صرفاً به مرورگری اینترنت و فضای مجازی و ارسال پیام بپردازید، با شارژدهی آیفون اس ای ۲۰۲۰ مشکلی نخواهید داشت.

اپل این آمار را برای سایر گوشی های خود نیز ارائه کرده است. به عنوان مثال با  استریم محتوا ۱۰ ساعت است و میزان  جدید نیز با استریم محتوا ۸ ساعت است.

شارژ سریع

 

یک مورد دیگر که در این زمینه اهمیت دارد این است که گوشی با چه سرعتی میتواند شارژ شود.

شما برای شارژ دهی  آیفون ۸ و یا جدید تر می‌توانید از شارژر ۱۸ واتی اپل استفاده کنید. گوشی هایی که از این شارژر پشتیبانی میکنند پس از گذشت نیم ساعت از شارژ صفر به ۵۰ درصد می رسند. شاید ذکر است که فقط سری آیفون ۱۱ پرو با این شارژر عرضه میشوند و برای سایر گوشی ها باید شارژ را جداگانه خریداری کنید.

شما همچنین می‌توانید آیفون های جدید را به صورت وایرلس شارژ کنید. البته اگر سرعت شارژ برایتان اهمیت دارد بهتر است که از شارژ کابل دار استفاده کنید.