همه چی آرومه

۴ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

توافقات شهرداری

توافق شهرداری با مالک سازه های عمرانی

مطابق قانون توافق شهرداری :شهرداری‌ها، ازجمله وظایف شهرداری احداث راه‌ها، شوارع و پارک‌های عمومی است. در بسیاری موارد، انجام این وظایف مستلزم دسترسی شهرداری به املاک، اراضی یا حقوق مردم نسبت به اعیان و ابنیه‌ای است که در مسیر اجرای طرح قرار دارد.

مطابق قوانین حاکم، شهرداری ابتدا باید با کسب رضایت مالک، ملک را تملک کند؛ در صورت عدم حصول توافق، شهرداری وفق ماده ۸ لایحه قانونی نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه‌های عمومی و عمرانی و نظامی دولت مصوب ۱۳۵۸ ملک موردنظر را در اختیار گرفته و تملک می‌کند.
پرسش این است که ماهیت حقوقی این قبیل تملک‌ها چیست؟ آیا توافقی که شهرداری مطابق لایحه‌ی قانونی مزبور با مالک انجام می‌دهد، در زمره‌ی معاملات و تابع قواعد عمومی قراردادها، به‌ویژه اصل حاکمیت اراده است یا آن‌که نوعی اعمال حاکمیت دولت است و شهرداری در این خصوص، با برخورداری از قوه قاهره اقدام به تملک یک‌جانبه‌ی ملک می‌کند؟
از عمده وظایف شهرداری‌ها در راستای عمران و آبادانی شهر، مطابق بند یک ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، ایجاد خیابان‌ها، کوچه‌ها، میدان‌ها و باغ‌های عمومی است؛ شهرداری‌ها با تصویب طرح‌های عمرانی در این راستا اقدام می‌نمایند گاهی اجرای این طرح‌ها با مانع مالکیت خصوصی افراد مواجه می‌شود؛ در این صورت هرگونه اقدام عمرانی در این املاک مستلزم آن است که شهرداری ابتدا این املاک را خریداری و تملک نماید؛
در صورت بروز چنین حالتی، نیاز شهر و شهروندان به ایجاد و اجرای پروژه‌های عمومی، با حق مالکیت مالکان در تزاحم قرار می‌گیرد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا میرهادی

خدمات پرستاری در منزل

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا میرهادی

پرستار در منزل

پرستار سالمند یا elderly nurse اصطلاحا به شخصی گفته می‌شود که مهارت و تخصص لازم را در زمینه نگهداری از سالمند در محلی که خانواده سالمند تعیین می‌کنند داشته همچنین به کلیه یماری ها مرتبط با سالمندی و مراقبت های مرتبط به آن اشراف کامل داشته باشد .

مرکز پرستاری در منزل زندگی برتر با مجموعه ای  از پرستاران ، بهیاران و کمک بهیاران آموزش دیده و متخصص در زمینه مراقبت و نگهداری از سالمند می تواند شما را نسبت به انتخاب بهترین پرستار همراهی نماید.

کارشناسان ما به صورت تمام وقت پاسخگوی نیاز شما خواهند بود.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا میرهادی

پرستاری در منزل به چه معناست؟

پرستاری در منزل - پرستار خصوصی

پرستاری در منزل عبارت است از ارائه خدمات درمانی تا زمان بهبود فرد. شرکت عرفان سلامت با بهره مندی از کادر پرستاران کارآزموده آماده ارائه خدمات پرستار خصوصی در بیمارستان ها و منازل می‌باشد.

پرستاری در منزل به چه معناست؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا میرهادی