تعمیرکار حرفه ای برای نصب آیفون تصویری کوماکس

چرا آیفون کوماکس:

Commax یکی از قدیمی ترین و بهترین آیفون های تصویری محسوب می شود ، به گونه ای که این آیفون را مادر تمام آیفون های چهار سیمه در ایران می دانند. چرا که جزء بهترین و کارآمدترین مدل های آیفون طی چند سال اخیر بوده است که وارد بازار گردیده و توانسته است نظر کلیه شرکت های تولید کننده آیفون تصویری در ایران را به خود جلب و آنها را مجبور به تقلید از سیستم آیفون تصویری کوماکس کند. نصب آیفون های تصویری معمولا قسمتی از تعمیرات آیفون تصویری نیز می باشد.

 

چرا آیفون کوماکس:

Commax یکی از قدیمی ترین و بهترین آیفون های تصویری محسوب می شود ، به گونه ای که این آیفون را مادر تمام آیفون های چهار سیمه در ایران می دانند. چرا که جزء بهترین و کارآمدترین مدل های آیفون طی چند سال اخیر بوده است که وارد بازار گردیده و توانسته است نظر کلیه شرکت های تولید کننده آیفون تصویری در ایران را به خود جلب و آنها را مجبور به تقلید از سیستم آیفون تصویری کوماکس کند. نصب آیفون های تصویری معمولا قسمتی از تعمیرات آیفون تصویری نیز می باشد.

شرکت کوماکس با راهنمای تعمیرکار حرفه ای  در ابتدای ورود به منظور نصب آیفون تصویری در تهران در میان مردم هیجان زیادی به پا کرد، به گونه ای که هر ساختمانی که نیاز به آیفون تصویری داشت به فکر تهیه و نصب این برند آیفون تصویری کره ای بود. در حال حاظر فقط مدل چینی آیفون کوماکس COMMAX در بازار ایران دیده می شوند که البته همین برند چینی از بسیاری ازرقبای خود هم از نظر زیبایی ظاهری و هم از نظر کارایی فنی توانسته است سبقت بگیرد.

مراحل نصب آیفون تصویری Commax

تعمیرکار حرفه ای قصد داردشمار را  با مراحل نصب آیفون کوماکس آشنا کند.که چگونه یک ایفون کوماکس براحتی نصب می شود

۱.ترتیب و سیم بندی در نصب آیفون کوماکس

سیم بندی این آیفون نیز مشابه با آیفون سیماران می باشد یعنی همانطور که مشاهده میکنید این آیفون از دو پنل پشتیبانی می کند.

جایگاه سیم ها در سوکت به ترتیب :

  • رنگ قرمز یا اتصال اول : مربوط به فرمان زنگ به آیفون داخلی و درب بازکن ( به طور کلی انتقال صدا)
  • رنگ آبی یا سیم شماره دوم مربوط به منفی شبکه
  • رنگ زرد یا سیم شماره سه مربوط به مثبت شبکه ( انتقال ولتاژ به پنل )
  • رنگ سفید یا سیم شماره چهارمربوط به تصویر آیفون

تعمیر کار حرفه ای

همانطور که در تصویر بالا می بینید هر آیفون تصویری و یا صوتی کوماکس توسط یک کابل چهار سیمه به پنل متصل شده و یک عدد تغذیه ۱۲ ولت DC برای تغذیه پنل در پشت پنل موجود است و نحوه وصل شدن سیستم درب بازکن برخلاف نصب آیفون تابا به صورت سری می باشد.

۲. اجزای تشکیل دهنده پنل

اجزای تشکیل دهنده یک پنل تک واحده آیفون تصویری کوماکس به صورت زیر می باشد.

  • اسپیکر پنل برای شنیدن صدای مانیتور بالا
  • جایگاه قرارگیری دوربین پنل برای مشاهده شخص
  • لامپهای LED اینفرارد که قابلیت دید در شب را فراهم میکنند.
  • شاسی زنگ برای زنگ زدن به واحد
  • میکروفون پنل برای شنیدن صدای پنل از مانیتور بالا
  • جایگاه عبور سیم
  • جایگاه چهر سیم مربوط به واحد
  • جایگاه نصب درب بازکن

روش نصب آیفون های سیاه و سفید کوماکس

در اوایل ورود آیفون کوماکس به داخل ایران تنها مدل سیاه و سفید آن در بازار موجود بود. این آیفون های سیاه و سفید دیگر تولید نمی شوند ولی جهت این که نیاز به تعمیر کار حرفه ای در آن ها دیده میشود ما روش نصب را بیان میکنیم. نصب این آیفونهای تصویری کوماکس ( COMMAX) بسیار ساده بود و از پنل به تعداد واحدها یک عدد سوکت چهارتایی به مانیتور هر واحد متصل می شود. تغذیه این مدل از آیفون های تصویری برق ۱۲ ولت DC می باشد.

نصب آیفون تصویری با آیفون صوتی کوماکس

این شرکت در تولیدات خود به فکر کسانی که نیاز به نصب آیفون تصویری ندارند نیز بوده و شرکت کوماکس (Commax) آیفون های صوتی خود را با چهار سیم طراحی کرده که هم قابلیت استفاده از آنها در هر واحد به صورت مجزا می باشد و هم قابلیت استفاده در یک واحد به عنوان اینترکام می باشد.

نصب آیفون تصویری کوماکس به همراه آیفون صوتی

همانطور که در مطالب بالا و با راهنمایی تعمیر کار حرفه ای ذکر شد در صورتی که واحدی نیاز به نصب آیفون کوماکس نداشته باشد می تواند از آیفون صوتی استفاده نماید . این دستگاه های صوتی علاوه بر این که قابلیت رفت و برگشت صدا را دارا می باشند ، قابلیت باز نمودن درب واحد را نیز دارند.

ابتدا جهت نصب به پشت آیفون تصویری Commax نگاهی می اندازیم ، روش نصب همانند یک آیفون تصویری Commax می باشد با این تفاوت که یک یا چند واحد دارای آیفون صوتی می باشند.

نصب آیفون تصویری Commax با اینترکام صوتی

به گفته ی این تعمیرکار حرفه ای استفاده از آیفون اینتر کام بسیار راحت می باشد به گونه ای که شخص می تواند مثلا برای یکی از اتاق های خود آیفون اینترکام صوتی نصب نماید.

در صورت زنگ زدن به واحدی که اینترکام صوتی نیز دارد هم آیفون کوماکس تصویری نصب شده زنگ خواهد خورد و هم آیفون صوتی اینترکام نصب شده. البته ناگفته نماند که قابلیت زنگ زدن توسط آیفون تصویری نصب شده به آیفون صوتی اینتر کام نیز در این صورت وجود دارد. ( البته در این عکس قابلیت کنترل دو پنل نیز نشان داده شده است)

نصب اینترکام

قبل از شروع به توضیحات نصب نگاهی به پشت یک آیفون تصویری Comaxمی اندازیم

مراحل نصب اینترکام (ارتباط داخلی) در آیفون Commax

  • سیم یک آیفون تصویری به سیم یک آیفون صوتی اینترکام
  • سیم دو آیفون تصویری به سیم دو آیفون صوتی اینترکام
  • سیم سه آیفون تصویری به سیم سه آیفون صوتی اینترکام
  • سیم چهار آیفون تصویری به سیم چهار آیفون صوتی اینترکام