*****فروش در اینستاگرام با 1+10 فوت و فن *****

10+1فوت و فن‌ برای افزایش فروش 

راهنمایی های شرکت ایران وب  را در مورد روش‌های کسب درآمد از اینستاگرام را  در مورد فروش در اینستاگرام صحبت کرده بودیم. اتفاقا راه خوبی هم برای پول درآوردن شناخته می شود. چون آنلاین شاپ های زیادی را می شناسیم، که ماهانه بیش از 40 یا 50 میلیون تومان در می آورند. با صحبت های زیادی که این مدت با افراد داشتیم، دیدیم که غالبا دو دسته هستند:

 

ایران وب

 

راهنمایی های شرکت ایران وب  را در مورد روش‌های کسب درآمد از اینستاگرام را  در مورد فروش در اینستاگرام صحبت کرده بودیم. اتفاقا راه خوبی هم برای پول درآوردن شناخته می شود. چون آنلاین شاپ های زیادی را می شناسیم، که ماهانه بیش از 40 یا 50 میلیون تومان در می آورند. با صحبت های زیادی که این مدت با افراد داشتیم، دیدیم که غالبا دو دسته هستند:

  1. افرادی که می خواهند یک فروشگاه در اینستاگرام داشته باشند؛ اما نمی دانند چه محصولی بفروشند.
  2. افرادی که الان هم یک فروشگاه در اینستاگرام دارند؛ اما فروش خوبی از آن ندارند.

در این مقاله می‌خواهم در مورد نکاتی صحبت کنم، که جواب هر دو دسته را بدهد. یعنی اول کمی راجع به اینکه چه محصولی بفروشید صحبت کنم.

سپس روش هایی را مرور کنیم که فروش تان را بالا ببرد. شاید، برایتان سوال پیش بیاید، که آیا برای فروش در اینستاگرام هم باید آموزش دید یا نه؟قطعا بله!

مثلا در بازار، بعضی از بوتیک‌ها، از شدت شلوغی در آن‌ها جای سوزن انداختن نیست. در مقابل بعضی از آن‌ها، از بیکاری دست روی دست گذاشته‌اند و به بدهی‌های خود فکر می‌کنند! چرا؟! چون فروشندۀ دستۀ اول، کار خودش، یعنی فروش را به‌خوبی بلد است. در این مقاله، می‌خواهیم درباره بعضی از راهکارهای افزایش فروش برای کسب و کارهای اینستاگرامی صحبت کنیم.

هرچند فروش محصول در اینستاگرام ایده خوبی برای پول درآوردن از اینترنت است، اما همیشه ترس و نگرانی اینکه ناگهان فیلتر شود، همراه‌مان است. پس چه کار کنیم؟

در انتهای مقاله، علاوه بر فروش در اینستاگرام، پیشنهادی به شما می‌دهیم که هم بر این ترس و نگرانی غلبه کنید، هم از رقبای‌تان جلو بیفتید!

ایران وب

چه محصولی برای فروش در اینستاگرام مناسب است؟

محبوبیت اینستاگرام در بین مردم، به‌خصوص مردم کشور خودمان، آن را به گزینۀ خوبی برای فروش محصولات و خدمات تبدیل کرده است. در بستر اینترنت مانند اینستاگرام یا سایت فروشگاهی، محصول شما توسط میلیون‌ها نفر دیده می‌شود؛ در صورتی که، فروشگاه سنتی شما در یک منطقه، شاید در طول روز، فقط صد یا دویست نفر ورودی داشته باشد.

خوشبختانه در اینستاگرام هر محصولی از جمله محصول فیزیکی، مجازی و همچنین خدمات را می‌توانید بفروشید. مثلا:

  • فروش محصولات هنری و صنایع دستی در اینستاگرام
  • فروش لباس، کیف، کفشۀ، جوراب
  • فروش زیورآلات در اینستاگرام
  • فروش محصولات خوراکی خانگی مثلا شیرینی، کیک، ترشی، مربی
  • فروش کتاب در اینستاگرام
  • فروش فایل هایی مانند پی دی اف، پادکست یا ویدیو
  • فروش لوازم جانبی موبایل یا لپ تاپ
  • فروش محصولات آرایشی و بهداشتی
  • فروش عروسک در اینستاگرام

مثلا یک نمونۀ آن، فروش محصولات هنری در اینستاگرام است که در این مقاله، کامل آن را آموزش داده‌ایم.

از انتشار محتوای بی ربط به صفحه خود خوداری کنید:

توجه داشته باشید که کسب و کارهای بزرگ کمتر در مسائل اجتماعی، زیست محیطی و سیاسی و... دخالت می‌کنند؛ مگر این که در حوزه تخصص آنها باشد و تأثیرگذاری مثبتی داشته باشند.

محصول را از کجا تأمین کنیم؟

باید بتوان محصولاتی را از بیرون فضای مجازی در رنظر گرفت و با ان بتوان هزینه ای درآورد

این را می خوام بگویم که نگران سرمایه اولیه نباشید. روی صفحه اینستاگرام تان وقت بگذارید. بعد از مدتی این موضوع هم حل می‌شود.

 تکنیک‌ فروش

«این محصول را کسی نمی‌خرد، باید به‌سراغ محصولی بروم که تقاضای زیادی دارد!» این جمله را بارها از افرادی که در فروش یک محصول موفق نبوده‌اند، شنیده‌ایم.

اما آیا به‌نظر شما، همیشه مشکل کارشان، نوع محصول است؟

تقاضای بازار قبل زا راه اندازی کسب و کار ضروری است؛ اما مهم‌تر از آن مهارت و توانمندی شما در افزایش فروش است. اگر فروش را بلد باشید، می‌توانید سخت‌ ترین مشتریان را برای خرید متقاعد کنید.

فروش محصول در اینستاگرام

خلاق باشید:

کاربری خلاق باشید و با ایده خود در اینستاگرام پول دربیاورید

بازخوردهای کاربران را تحلیل کنید:

با کسانی که صفحه شما را دنبال می کنند در ارتباط باشید

در اینستاگرام برندسازی کنید:

می توانید محصولات را با نام تجاری خودتان در اینستاگرام بفروشید

جمع بندی:

اما فراموش نکنید ساخت یک فروشگاه اینترنتی موفق بسیار سختتر از آن چیزیست که تصورش را می کنید. مطمئنا نکات بالا صرفا جهت آشنایی بیشتر شما با روند راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام است. و هر چه بیشتر در آن پیشروی کنید، با روش های تازه و جدیدتری نیز آشنا خواهید شد. اگر چه بازاریابی در اینستاگرام کار پیچیده ایست، اما با قدم های کوچک و درست، می توان در این راه پر پیچ و خم و پر از رقیب به موفقیت های چشمگیری دست یافت.

البته حتما باید این نکته را نیز مورد توجه قرار دهید که در مجموع، درآمد غیر مستقیم از اینستاگرام را نسبت به درآمد مستقیم از آن ترجیج دهید. سعی کنید فالوورهای اینستاگرامتان را به سمت فروشگاه اینترنتی و یا فروشگاه فیزیکی خود سوق دهید و از آنجا کسب‌ درآمد کنید. به این صورت مشتری برندتان، همیشه مشتری شما باقی خواهد ماند؛ چراکه اکثر کاربرانی که امروز از اینستاگرام استفاده می کنند چند سال قبل در فیسبوک بودند و معلوم نیست سال بعد کجا باشند. به همین دلیل برندسازی و ایجاد یک سایت برای فروش اینترنتی از فروش مستقیم ارزشمندتر است.