راهنمای ندای عدالت برای گرفتن ویزای آلمان:

آلمان بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا است و تولید ناخالص داخلی آن ۳٫۷۳ تریلیون دلار است که از این حیث در جایگاه چهارم جهان، بعد از ایالات متحده آمریکا، چین و ژاپن قرار دارد. زبان این کشور آلمانی است که سومین زبان زنده دنیا به شمار می رود و کشورهای سوئیس، لوکزامبورگ، لیختن اشتاین و اتریش زبان آلمانی را به عنوان زبان رسمی برگزیده اند. هامبورگ، فرانکفورت، دوسلدورف، برن و مونیخ، از شهر های بزرگ و مهم کشور آلمان به شمار می روند

راهنمای ندای عدالت برای گرفتن ویزای آلمان:

آلمان بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا است و تولید ناخالص داخلی آن ۳٫۷۳ تریلیون دلار است که از این حیث در جایگاه چهارم جهان، بعد از ایالات متحده آمریکا، چین و ژاپن قرار دارد. زبان این کشور آلمانی است که سومین زبان زنده دنیا به شمار می رود و کشورهای سوئیس، لوکزامبورگ، لیختن اشتاین و اتریش زبان آلمانی را به عنوان زبان رسمی برگزیده اند. هامبورگ، فرانکفورت، دوسلدورف، برن و مونیخ، از شهر های بزرگ و مهم کشور آلمان به شمار می روند. دین اکثریت مردم در آلمان مسیحیت است اما در این کشور سایر ادیان مذهبی نیز وجود دارد. در چندین سال گذشته کشور آلمان، کشور محبوب مردم برای ادامه ی تحصیل و یا مهاجرت کاری بوده است و افراد بی شماری برای اخذ انواع ویزای آلمان علی الخصوص ویزای جستجوی کار و ویزای تحصیلی اقدام می کنند.

ویزای آلمان

 

شرایط ویزای آلمان عباتند از:

۱. تمکن مالی:

ویزا و  هزینه تمکن مالی برای آن  ، حدودا بین ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان برای هر نفر می‌باشد. در صورتی که مبلغ تمکن مالی شما زیر این مبلغ باشد، درخواست ویزای شما رد خواهد شد. تمکن مالی باید به یورو صادر شود و توسط شعبه صادر کننده به مهر و امضاء برسد.

۲. گردش حساب:

منظور از گردش حساب، مبالغ ورودی و خروجی به حساب نیست بلکه، تعداد تراکنشات حساب متقاضی در ۳ ماه اخیر می‌باشد. گردش حساب، باید با نامه تمکن مالی همخوانی داشته باشد. در صورتی که تطابقی بین این دو وجود نداشته باشد و یا گردش حساب شما پائین باشد، ویزای شما ریجکت خواهد شد.

۳. ارائه دعوت‌نامه قوی:

منظور از دعوت نامه قوی، دعوت نامه ای است که از سوی اعضای خانواده، یک شرکت و یا یک نمایشگاه باشد. در متن دعوت‌نامه، باید اطلاعات شخصی متقاضی به صورت کامل وارد شده و مدت زمان و محل اقامت متقاضی ذکر شود. همچنین، در صورتی که دعوت کننده از متقاضی حمایت مالی می‌کند، باید در متن دعوت نامه ذکر شود.

۴. تاریخچه سفری:

لزومی به ارائه تاریخچه سفری برای ویزای برلین نیست. اما در صورتی که ویزای شینگن و یا هر ویزای معتبر دیگری در پاسپورت خود داشته باشید، شانس شما برای اخذ ویزا بیشتر می‌شود.

وقت سفارت آلمان

پس از ثبت نام در سایت Visametric و تعیین نوع ویزا، می‌توانید وقت سفارت خود را تعیین کنید. وقت سفارت ویزای المان حدودا برای ۴۵ روز پس از ارسال درخواست در دسترس است

هزینه ویزای برای شما :

هزینه درخواست ویزای المان در گروه مسافرتی ویزالند، ۳،۵۰۰،۰۰۰ تومان می‌باشد. این فقط هزینه درخواست است و پرداخت کلیه هزینه های داخل سفارت، به عهده متقاضی می‌باشد. در صورتی که فقط به تعیین وقت سفارت المان نیاز داشته باشید، باید مبلغ ۴۰۰ هزار تومان پرداخت کنید.

نکته مهم در اخذ ویزای

با توجه به قانون‌مند بودن مردمان و دولت کشور المان، ارائه کامل مدارک، حضور به موقع در هنگام وقت سفارت و ظاهر مرتب و آراسته می‌تواند کمک به سزای در اخذ ویزای این کشور به شما بکند. این نکته ای است که اکثر قریب به اتفاق آژانس‌ها و کارگزاران ویزای آلمان به آن توجه ای نمی‌کنند.

انواع ویزای

با توجه به هدف متقاضی از سفر به ، ویزای آلمان در انواع مختلفی صادر می‌شود. بیشترین درخواست ویزای آلمان مربوط به ویزای توریستی، کاری و تحصیلی می‌باشد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

  1. .ویزای توریستی
  2. .ویزای تحصیلی:
  3.  ویزای کاری آلمان:

مدارک ویزای آلمان

مدارک ویزای آلمان، نیازی به ترجمه ندارند و شما می‌توانید اصل مدارک را در زمان وقت سفارت همراه خود ببرید. مدارک ویزای آلمان به ترتیب زیر می‌باشد:

📑 فرم درخواست ویزای آلمان

📑 پاسپورت فعلی متقاضی به همراه کلیه ویزاها و گذرنامه های قبلی

📑 رسید پرداخت هزینه درخواست ویزا

📑 سند ازدواج

📑 کلیه اسناد ملکی

📑 گواهی اشتغال به کار

📑 گواهی اشتغال به تحصیل (در صورت محصل بودن)

📑 گردش حساب ۳ ماه اخیر به همراه تمکن مالی

📑 رزرو بلیط رفت و برگشت و واچر هتل

📑 ارائه دعوت نامه معتبر