الو آیفون و مشکلات رایج آیفون :

آیفون تصویری :

یکی از وسایلی است که در همه ساختمان ها اعم از اداری یا منازل مورد استفاده قرار می گیرد. به طوری که نمی توان ساختمانی را بدون داشتن آیفون تصویری یا صوتی، تصور کرد.همچنین از نظر امنیتی ایفون تصویری را می توان بهترین راهکار تصور کردبه دلیل آنکه آیفون تصویری بیشتر از آیفون صوتی مورد استفاده قرار می گیرد

 

الو آیفون و مشکلات رایج آیفون :

آیفون تصویری :

یکی از وسایلی است که در همه ساختمان ها اعم از اداری یا منازل مورد استفاده قرار می گیرد. به طوری که نمی توان ساختمانی را بدون داشتن آیفون تصویری یا صوتی، تصور کرد.همچنین از نظر امنیتی ایفون تصویری را می توان بهترین راهکار تصور کردبه دلیل آنکه آیفون تصویری بیشتر از آیفون صوتی مورد استفاده قرار می گیرد

در این مقاله به بررسی مشکلاتی که برای آیفون های تصویری ممکن است به وجود بیاید می پردازیم. 

چرا با برداشتن گوشی آیفون صدای سوت می آید؟

1. پنل درست اب بندی نشده است 2. صدای بلندگو میکروفن تا آخر زیاد شده باشد 3.برد صوت پنل رسوب گرفته است 4. ترانس با ولتاژ غیر استاندارد استفاده شده باشد

راهنماها و مشاوران الو ایفون:

مجموعه الو ایفون در زمینه نصب، سرویس و تعمیر لوازم خانگی و اداری فعالیت دارد و تعمیر آیفون تصویری و صوتی یکی از خدمات این مجموعه است که با ضمانت و هزینه اندک انجام می شود.

معرفی شرکت الو آیفون:

مجموعه الو ایفون که  بهترین تعمیرکاران را در حوزه های مختلف از جمله عیب یابی آیفون تصویری و تعمیر آیفون تصویری در اختیار شما قرار می دهد.برای دریافت اطلاعاتی مفید در رابطه با عیب یابی آیفون تصویری تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. 

هشدار:

به این نکته توجه داشته باشید که حتما باید برای عیب یابی آیفون تصویری و تعمیر آیفون تصویری از یک تعمیرکار با تجربه کمک بگیرید و خودتان برای تعمیر دست به کار نشوید.

 الو آیفون و بیان علت سوت کشیدن آیفون تصویری

علت سوت کشیدن آیفون تصویری :

به عوامل مختلفی مربوط می شود که در ادامه این مقاله به شرح آنها خواهیم پرداخت.شنیده شدن صدای سوت در آیفون های تصویری یکی از خرابی های شایع است که ممکن است برای هر کسی پیش آمده باشد.

مشاوره کارشناسان :

در صورتی که کارشناس تشخیص دهد این مشکل مربوط به آیفون تصویری شماست با باز نمودن پنل جلوی درب و برسی میکروفون جسم فلزی که باعث بروز این مشکل شده است را از میکروفون دور می کند و مشکل شما برطرف می شود.الو آیفون

خرابی میکروفون آیفون تصویری

خرابی میکروفون در آیفون تصویری دومین موردی است که می تواند باعث شنیده شدن صدای سوت شود.

معیوب شدن برد صوت

یک قطعه الکترونیکی است که وظیفه تولید صدا را بر عهده دارد.در صورتی که برد صوت یا همان برد صدا خراب شود این مشکل برای آیفون تصویری شما بوجود می آید.پس از برسی کارشناس و تشخیص این موضوع که مشکل از برد صورت آیفون شماست این قطعه تعمیر و یا تعویض می شود و نهایتا مشکل رفع خواهد شد.

آشنایی با سیم ها در عیب یابی آیفون صوتی

در این بین چندان فرقی نمی کند که عیب یابی آیفون صوتی الکترو آلا را پیش رو دارید و یا اینکه قصد عیب یابی آیفون صوتی تابا را کرده اید و یا با آیفون صوتی تابان که نمونه متداولی در سطح کشور است مواجه هستید. این شش رشته سیم به ترتیب با نام لاتین A , B , C , D , E , F معرفی می شوند؛ اما هر کدام از این شش رشته سیم چه وظایفی در آیفون صوتی دارند.

  • رشته سیم A: همراه با این رشته سیم، صدا از جانب گوشی داخل واحد به سمت پنل پای درب هدایت می شود
  • رشته سیم B: همراه با این رشته سیم، صدا از خارج ساختمان همراه با پنل به سمت داخل ساختمان یعنی گوشی هدایت خواهد شد.

خرابی سیم کشی

اخرین و دردسر ساز ترین قسمت آیفون تصویری سیم کشی آن می باشد که یا به مسکل پارگی سیم مربوط می شود .نهایتا پس از تشخیص محل آسیب دیدگی از سمت کارشناس آن قطعه  تعمیر یا تعویض می گردد تا مشکل حل شود.

هنگام سوت کشیدن آیفون تصویری چه کار کنیم ؟

توصیه ای که برای این مورد و سایر خرابی های آیفون داریم این است که سیستم درباز کن را از برق جدا نمایید تا از بروز آسیب احتمالی در سایر قطعات جلو گیری شود.

ضعیف بودن صدای آیفون صوتی

در عیب یابی آیفون صوتی گاها با ایجاد نویز در صدا و یا در مواردی با ضعیف بودن صدای آیفون صوتی مواجه می شویم. در این عیب قاعدتا از سلامت تمام سیم ها و اتصالات آیفون صوتی مربوط به انتقال صدا اطمینان داریم. چرا که به هر حال صدا را هر چند ضعیف شده و یا همراه با نویز داریم. برای بررسی این نوع از عیب یابی آیفون صوتی در گام اول لازم است تا نوع نویز و یا جهت ضعیف بودن آیفون صوتی را چک کنید. اگر صدا آمده از بیرون ساختمان ضعیف و یا نویزدار شده است، مشکل می تواند از بلندگو و یا برد الکتریکی گوشی داخل بنا باشد.

قرار گرفتن شی فلزی در مقابل میکروفون

قرار گرفتن یک قطعه یا شی فلزی در برابر میکروفون آیفون تصویری ممکن است یکی از عواملی باشد که شما را وادار می سازد تا صدای سوت کشیدن آیفون تصویری را تحمل نمایید.

رفع نویز آیفون تصویری:

یکی از عیب های آیفون تصویری که ممکن است بسیار رایج باشد، وجود نویز یا خش خش در آیفون تصویری است. زمانی که صدا از داخل ساختمان به پنل بیرونی و از پنل بیرونی به درستی به داخل ساختمان منتقل نشود می گوییم نویز در آیفون تصویری وجود دارد.برای عیب یابی آیفون تصویری و رفع نویز باید ابتدا دلایل آن را به خوبی بشناسیم. از دلایل به وجود آمدن نویز در آیفون تصویری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از سیم بدون فویل
  • عدم استفاده از شیلد کابل
  • سر بندی نامناسب دو سیمی که مربوط به صدا می شوند

قاعده سیم بندی در آیفون صوتی

حال که با چرایی حضور رشته سیم ها در آیفون صوتی و ارتباط آنها با نحوه عیب یابی آیفون صوتی آشنا شدیم، وقت آن است که وارد قاعده کلی در سیم بندی آیفون صوتی بشویم.در این بین برخی از پیچ ها در میان تمام گوشی واحد ها و همچنین پنل پای درب مشترک هستند. مانند پیچ های A , B , C که مستقیما از پنل تا گوشی ها در داخل واحد ها به شکلی موازی گونه و کاملا مشترک متصل خواهند شد. اتصال سیم زنگ که متوجه سیم شماره D است نیز با توجه به تعداد واحد ها متغیر می شود و آنها را می توانید به صورت شماره بندی هایی مانند D1، D2، و… داشته باشید.

در این حالت می توانید دورنمای کاملی از نحوه سیم بندی در هر آیفون صوتی در نظر بگیرید. بسته به نوع عیب می توان درک کاملی از عیب یابی آیفون صوتی مطرح کرد. مثلا قطع صدای آیفون صوتی می تواند از عدم سلامت سیم های مربوطه باشد و یا اینکه در زنگ نخوردن آیفون صوتی گویا، تابا و… متوجه چه سیمی باشیم.

و موارد دیگر که به تشخیص تعمیرکار و متخصص تعمیر آیفون بستگی دارد.

تماس با کارشناس:

سپس در اسرع وقت با یک کارشناس فعال در زمینه آیفون تماس بگیرید تا سیستم شما را چک کند. اگر کارشناس کارآزموده و با تجربه در زمینه تعمیرات سراغ ندارید کارشناسان الو آیفون آماده خدمت رسانی به شما هستند

هزینه تعمیرات و راه اندازی مجدد:

هرگز نمی توان بدون بازدید از محل خرابی یا دیدن تصویر هزینه خرابی را تخمین زد اما بطور خلاصه می توان گفت دو مورد اول یعنی قرار گرفتن جسم فلزی در در مقابل میکروفون و خرابی خود میکروفون از کم هزینه ترین موارد این مشکل است و مورد آخر یعنی سیم کشی یکی از پر دردسر ترین و پر هزینه ترین مورد هاست.