ایران وب:

به نقل از ایران وب اینستاگرام به‌عنوان پرطرفدارترین شبکه اجتماعی در ایران، بستر مناسبی برای فروش محصول و کالا است.

در مقاله آموزش فروش محصول در اینستاگرام قصد داریم به راه‌ و روش‌های ایجاد فروش، نحوه فروش و پیدا کردن مشتری در این رسانه اجتماعی بپردازیم.

 

ایران وب:

به نقل از ایران وب اینستاگرام به‌عنوان پرطرفدارترین شبکه اجتماعی در ایران، بستر مناسبی برای فروش محصول و کالا است.

در مقاله آموزش فروش محصول در اینستاگرام قصد داریم به راه‌ و روش‌های ایجاد فروش، نحوه فروش و پیدا کردن مشتری در این رسانه اجتماعی بپردازیم.

فروش در اینستاگرام

کاربران دقیقا چگونه از اینستاگرام کسب درآمد دارند؟

روش اول: فروش مستقیم محصولات. به احتمال زیاد خیلی از تولید کنندگان لوازم شخصی، مد یا لوازم تزئینی را می‌توانید در اینستاگرام پیدا کنید که تصاویر اجناس خود را منتشر می‌‌کنند، به فروش می‌رسانند و از اینستاگرام به عنوان یک رسانه رایگان برای تبلیغ محصولات خودشان استفاده می‌کنند. این روش زودبازده‌ترین روش کسب درآمد از اینستاگرام است.

روش دوم: تبلیغات. در این روش افراد با ترفندهایی که در ادامه ذکر می‌کنیم به تعداد قابل توجهی دنبال‌کننده یا همان فالوور دست پیدا می‌کنند و تبدیل به یک رسانه پر بازدید می‌شوند، سپس با قرار دادن تصاویر تبلیغاتی در بین محتوای منتشر شده، به درآمد خوبی می‌رسند. این روش ساده‌ترین روش کسب درآمد از اینستاگرام است.

راهنمای جامع فروش محصول در اینستاگرام

چگونه از طریق اینستاگرام کسب درآمد کنیم؟

به شرح یکی از مشاوران ایران وب اینستاگرام شبکه اجتماعی شادی، غذا، مسافرت،، جشن، یادگاری، خوشگلی و خوش تیپی، شیرینی، مهمانی، کافه و کلی چیزهای خوب دیگر است. به مواردی که برای نمونه ذکر کردم دقت کنید همه این‌ها چیزهایی است که مردم به راحتی و با کمال میل برای آن هزینه می‌کنند. به همین دلیل ساده و مهم، اینتساگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی برای کسب درآمد است.

طبق آخرین آمار ارائه شده –در همایش ایران هوشمند تیر ۹۸- حدود ۲۴ میلیون ایرانی در اینستاگرام عضو هستند. که تقریبا می‌توان گفت این تعداد مجموعه‌ای از رده‌بندی‌های سنی و سلیقه‌های مختلف را شامل می‌شوند.منظور این است که شرایط برای فروش و فروختن جنس و کالا در اینستاگرام مهیا است.  مشتری برای آن وجود دارد. اما درنظر داشته باشید که شما با راه‌اندازی یک صفحه در اینستاگرام برای فروش محصول، کسب و کار اینترنتی یا فروشگاه اینترنتی به‌معنای واقعی راه‌اندازی نکرده‌اید.ایران وب

برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی بر بستر اینستاگرام شما در اولین قدم لازم است که یک حساب کاربری بسازید. ساخت حساب و تکمیل پروفایل خود کاری است که باید مشابه همه صفحه‌ آن را انجام دهید.

اما یک امکان ویژه کسب و کارها توسط اینستاگرام فراهم شده است.حساب‌های تجاری (Business Account) به‌شما این اجازه را می‌دهند که امکانات بیشتری را در اختیار دنبال‌کنندگان (Followers)‌ بگذارید.

برای مثال می‌توانید یک آدرس ایمیل را در بخش تماس وارد کنید..ایران وب

پرطرفدار ترین محصولات اینستاگرامی:

به نقل از تیم ایران وب اینستاگرام مناسب فروش کالاهایی با قیمت بالا نیست. یعنی مخاطب این رسانه اجتماعی تمایلی به پراخت هزینه زیاد به صاحبان پیج‌های اینستاگرامی ندارند.پرفروش‌ترین محصولات اینستاگرامی محصولات مصرفی و تزیینی هستند.

این محصولات با قیمت‌های مناسب بهترین فروش را در صفحه‌های فروشگاهی اینستاگرام دارند.

چه محصولی را برای فروش انتخاب کنیم؟

برای انتخاب محصول برای فروش در اینستاگرام به دو فاکتور مهم باید توجه کنید. اول قیمت آن محصول. و دوم پتانسیل محصول برای تبلیغ.

 قیمت محصول

اگر مقاله‌ای که  سایت ایران وب درمعرفی شد را مطالعه کرده باشید، می‌دانید که کاربران به یک صفحه اینستاگرامی سخت‌تر از یک سایت اینترنتی اعتماد می‌کنند. از همین رو ممکن است هزینه‌ای که حاضرند به یک صفحه فروشگاهی اینستاگرام بپردازند هم بسیار کمتر از یک فروشگاه اینترنتی بر بستر یک سایت باشد.ایران وب

از همین رو توصیه می‌شود به سراغ محصولاتی بروید که قیمت‌های مناسب و کمی دارند. 

اما برای خرید قاب آن با قیمت ۵۰ هزار تومان این‌کار را انجام می‌دهد.

 پتانسیل محصول برای تبلیغ

بسیاری از کاربران رسانه اجتماعی اینستاگرام به واسطه تصاویر منتشر شده از محصول ترغیب به خرید می‌شوند. در واقع تبلیغات و تصاویر منتشر شده در خصوص محصولات می‌تواند تاثیرگذاری بسیار زیادی داشته باشد.در بسیاری از موارد این حالت پیش می‌آید که کاربر اصلا نیاز ۱۰۰ درصد به محصول ندارد. اما با دیدن تصاویر زیبا از آن در اینستاگرام ترغیب می‌شود که آن را خریداری کند.

راه‌های فروش محصول در اینستاگرام

سه روش کلی را می‌توان برای فروش محصول در اینستاگرام معرفی کرد.

۱) صفحه تجاری اینستاگرام

حالت اولین در واقع ساده‌ترین و مرسوم‌ترین روش فروش محصول در اینستاگرام است. شما با راه‌اندازی و ساخت یک صفحه و سپس با تبدیل کردن آن به حالت تجاری می‌توانید، محصولات خود را در صفحه قرار دهید. و فروش در اینستاگرام را تجربه کنید.

در این حالت تنها کافی است یک حساب ساخته و آن را با صفحه فیس‌بوک خود هماهنگ (Sync) کنید. سپس حساب شما تجاری شده است.فوش در اینستاگرام

در مرحله بعدی باید از محصولات خود عکاس گرفته و یک تصویر را به همراه توضیحات و قیمت در صفحه قرار دهید. و در واقع آن‌ها را پست کنید.

برای رسیدن به این هدف، پس از ایجاد صفحه و شروع فعالیت روش‌های زیر را دنبال کنید تا به سرعت پیشرفت کنید

استفاده از سایت یا وبلاگ شخصی: 

اگر سایت یا وبلاگ شخصی دارید حتما آدرس یا آیکون اینستاگرام خودتان را در آن درج کنید، به این شکل مخاطبان سایت یا وبلاگ شما، در اینتساگرام هم دنبال کننده تصاویر به اشتراک گذاشته شده شما خواهند بود.

موارد بسیار مهمی که باید در کسب‌درآمد از اینتساگرام باید به آن توجه کنید

    • هرگز و هرگز لایک و فالور خریداری نکنید: اکثریت کسانی که لایک و فالور خرید و فروش می‌کنند از طریق ربات یا کاربران غیر ایرانی اقدام به جذب فالور می‌کنند. اگر اینستاگرام به جعلی بود لایک یا فالورهای شما پی‌ببرد، بلافاصله کاربری شما را برای همیشه مسدود می‌کند. این نوع خرید و فروش لایک، فالور و صفحه از نظر اینساگرام و اخلاق حرفه‌ای نوعی کلاهبرداری است که در آینده راه به جایی نخواهد برد.
    • از نرم‌افزارهای جانبی و افزایش لایک استفاده نکنید: ‌این برنامه‌ها نیز نوعی ربات هستد که در نهایت اگر منجر به مسدود شدن حساب شما نشود، فالورهای غیر ایرانی و غیر واقعی به سمت صفحه شما هدایت می‌کند.