مهاجرت به فرانسه

در سال 2020 به بیشترین میزان خود در چند سال اخیر رسیده است. از زمان قدیم فرانسه کشوری با سیاست مرزی آزاد شناخته شده است؛ اما قبل از آن باید راه های مهاجرت به فرانسه را شناخت تا متقاضی مطمئن شود که کدامیک از راه های مهاجرت به فرانسه کم ریسک تر و کم هزینه تر می باشد. کمااینکه شهر پاریس شهری گران و پر هزینه به حساب می آید که آن هم به دلیل توریستی بدون این شهر است اما هزینه زندگی و اقامت در فرانسه آنچنان بالا نیست.

 

  • مزایای مهاجرت به فرانسه چیست؟
  • راه های مهاجرت به فرانسه چه میباشد؟
  • هزینه مهاجرت به فرانسه چقدر میشود؟
  • بهترین دانشگاه ها و کالج های فرانسه برای تحصیل دانشجویان ایرانی کدامند؟
  • مهاجرت به فرانسه از طریق کار و کاریابی در فرانسه برای یک فرد خارجی چگونه است؟
  • معایب مهاجرت به فرانسه چیست؟

مزایا و دلایل مهاجرت به فرانسه در سال 2020

فرانسه کشوری به پایتختی پاریس در غرب اروپا میباشد که از نظر مساحتی جزء پهناورترین کشورها در اروپا می باشد. می توان گفت بزرگ ترین مزیت مهاجرت به فرانسه این است که فرانسه در زمینه آموزش و پرورش، تاریخ و هنر زبانزد می باشد. کشور فرانسه از اعضای موسس اتحادیه اروپا و همچنین سازمان ملل و از اعضای دائم شورای امنیت نیز می باشد. از دیگر مزایای مورد پسند انتخاب فرانسه آب و هوایی مطبوع همراه با چهار فصل را دارد و اتباع کشور فرانسه نسبت به دیگر کشورهای فرانسه بسیار خونگرم و مهمان نواز هستند.

 

شرایط اخذ ویزای کشور فرانسه

برای ورود به کشور فرانسه و مهاجرت به این کشور اگر فرد از اتباع کشورهای خارج از اتحادیه اروپا می باشد باید ویزا اخذ کند. بسته به نوع مسیری که برای مهاجرت به این کشور انتخاب می شود، نوع ویزا متفاوت است.

ویزاهای کوتاه مدت فرانسه

انواع زیادی از ویزاهای کوتاه مدت در کشور فرانسه وجود دارد. ویزاهای ترانزیت و ویزای توریستی که این نوع ویزا را اگر فرد از اتباع خارج از اتحادیه اروپا باشد، باید اقدام کند. این ویزا فرصت می دهد در مدت زمان مشخص حداکثر 90 روز در این کشور حضور داشت و بعد از 90 روز ویزا باطل می شود.

هزینه مهاجرت به فرانسه با راهنمایی  موسسه ندای عدالت

اما در کنار آن قطعا از هزینه های زندگی برخوردار هستند اما این هزینه زندگی شهر به شهر فرق دارد به عنوان مثال شهری مانند پاریس از بالاترین میزان هزینه یعنی 1300€ (یورو) به بالا برخوردار است اما هزینه زندگی در شهرهای دیگر مانند استراسبورگ بین 800€ تا 1000€ (یورو) میباشد. در مورد هزینه مهاجرت تحصیلی به فرانسه در دانشگاه های دولتی بسته به مقطع انتخابی فرد متفاوت می باشد به عنوان مثال:

  • شهریه در مقطع کارشناسی 2770€ (یورو)
  • در رشته های مهندسی 4770€ (یورو) و پزشکی 3770€ (یورو)
  • در مقاطع کارشناسی ارشد هزینه 3770€ (یورو) و دکتری 380€ (یورو)
  • هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی بین 4500€ تا 7000€ (یورو)

هزینه های دانشگاه های دولتی برای افرادی که دارای اقامت دائم از کشورهای اروپایی می باشند بین 170€ تا 600€ (یورو) خواهد بود. از دیگر گزینه های پرمخاطب ورود به فرانسه پذیرش از دوره های زبان می باشد که افراد بدون مدرک زبان از کالج های زبان فرانسه به هزینه 2000€ تا 6000€ (یورو) پذیرش همراه با اجازه کار حین تحصیل دریافت می کنند. گرانترین شهر فرانسه پاریس و ارزانترین شهر آن تولوز است.

مهاجرت به فرانسه از طریق کار

علی رغم تلاش کشور فرانسه برای محدود کردن مهاجران بی ‌استعداد کارگر، مرزهای این کشور همواره پذیرای کارگران با استعداد برای کار در کارخانجات و توافق‌ نامه‌ های خدماتی بین‌ المللی می باشد. کشور فرانسه با اعمال اصلاحاتی نسبت به قانون خود، به کارگران خارجی غیر اروپایی، اجازه ورود به این کشور را داده است.

شرکت های بین المللی برای کار در فرانسه

سه مورد خاص برای انتقال یافتگان شرکت‌ های بین ‌المللی و پرسنل بین مرزی وجود دارد:

  • گروه اجرایی سطح بالا
  • گروه انتقال یافته موقتی
  • گروه تازه استخدام شده طبق قانون عرفی نظام

گروه اول، یعنی گروه اجرایی سطح بالا، تمایل به صرفه جویی در زمان داشته و الزامات سختگیرانه‌ ای در مورد حداقل حقوق دریافتی، ارشد محسوب شدن در گروه و وجود روابط صمیمی در گروه دارند. گروه دوم، راه حل کوتاه مدتی در نظر گرفته ‌اند که طی آن، حداقل حقوق دریافتی یا شرط بین ‌المللی بودن گروه برای دسته اجرایی سطح بالا، مورد قبول نیست در نهایت، اگر استخدام در فرانسه برای طولانی مدت باشد، گروه سوم از لحاظ وقت بیشتر صرفه‌ جویی خواهند کرد هرچند که یک گزینه‌ قابل دوام و تمام نشدنی باشد.

موسسات و سایت های کاریابی در فرانسه

از آن جایی که فرانسه ویزای جستجوگر کار ندارد اگر کسی بخواهد در این کشور مشغول به کار شود باید پیشنهاد شغلی داشته باشد. اخذ پیشنهاد شغلی نیز بدون حضور در خاک فرانسه دشوار است اما موسسات و سایت های کاریابی ذیل این امر را تا حدی آسان کرده اند:

آگهی استخدام برای ویزای کاری فرانسه

در این حین، یک آگهی استخدام هم در دفتر بیکاری فرانسه به ثبت می‌ رسد. سپس گواهی شغلی به مدت 5 هفته به DDTEFP فرستاده می‌ شود تا روند کاری فرد شروع شود. پس از آن، این اداره فایل‌ های تایید شده را به ANAEM ارسال می ‌کند تا مروری گذرا بر آنچه نوشته شده، داشته باشد

مهاجرت به فرانسه از طریق خرید ملک

آیا ایرانی های اجازه خرید مک در فرانسه را دارند؟ (ندای عدالت)بله، در حال حاضر هیچ محدودیتی برای مهاجرت به فرانسه از طریق خرید ملک برای غیر اروپایی ها وجود ندارد، بازار املاک و مسکن در فرانسه قابلیت های فراوانی برای افراد خارجی و غیر اروپایی فراهم میکند.

مهاجرت خانوادگی به فرانسه

به نقل از ندای عدالت شهروندان متاهل فرانسوی حق داشتن ویزاهای طولانی مدت و کارت اقامتی خانوادگی را بدون هیچ ‌گونه اعمال تقلبی دارند و برای آن دسته از زوج‌ هایی که از کشورهای منع شده ویزا هستند، داشتن ویزای طولانی مدت مورد نیاز نیست. زوج فرانسوی می‌ تواند اقامت موقت فرانسه داشته باشد به شرطی که تاریخ ازدواج آن‌ ها حداقل 2 سال قبل از تاریخ درخواست آن‌ ها برای اقامت فرانسه باشد.

داشتن ملیت دوگانه در مهاجرت به فرانسه

هرچند داشتن ملیت دوگانه به صراحت در قانون فرانسه بیان نشده، اما مد نظر این دولت است. به گفته یکی از کارشناسان ندای عدالت لذا بچه‌ ای که در کشوری خارجی متولد شده و ملیت محل تولد خود را داشته باشد و توسط والدین خود هم ادعای ملیت کند، دارای ملیتی دوگانه خواهد بود.

راهنمای اخذ ویزا و مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به فرانسه با ندای عدالت

  • مدارک هویتی از جمله شناسنامه، کارت ملی، پاسپورت و غیره
  • مدارک مالی و ارائه نامه تمکن مالی
  • مدارک تحصیلی و رزومه کاری و علمی-پژوهشی
  • نامه درخواست ویزا
  • مدرک زبان در صورت لزوم