الو آیفون و نحوه کد دادن به دکودر

الو آیفون

به نقل از الو در ساختمانهایی که آیفون های تصویری زیادی دارند و از پنل کدینگ به جای نامبرینگ استفاده می کنند نیاز است که به واحدها کد اختصاص داده شود. برای اینکار هیچ کدام از آیفونهای تصویری چهار سیمه قابلیت کد دهی به آیفون را ندارند و ما مجبور به استفاده از دکودر در نصب آیفون تصویری و این مدل از سیستم هستیم.

دکودر چیست و چگونه نصب می شود؟

کد دهی به دکودر ها


جهت کد دادن به پنل پیشنهاد می شود برای راحتی کار و بالا و پایین نکردن طبقات ساختمانی کلیه تجهیزات را در یک مکان جمع آوری کرده و سیستم را به طور طبق شکل زیر کامل در پیش روی خود نصب نمایید.

جهت نصب سیستم و دکودر به لینک بالا مراجعه کنید.مراحل کار

  1. آماده سازی سیستم
  2. وصل نمودن سوکت ها
  3. قرار دادن جامپر j2
  4. تعیین کد واحد با پنل
  5. برگرداندن جامپر به حالت j1

ابتدا یک عدد پنل کدینگ یک عدد آیفون تصویری و کلیه دکودر ها را در یک جا جمع آوری کرده و برق مورد نیاز به آیفون و پنل را وصل نمایید.یک عدد آیفون تصویری را به سوکت دکودر وصل کنید تا برای کد دادن به هر واحد آن سوکت را جا به جا کنید.حالا برای تعیین کردن کد واحد جامپر دکودر را بر روی حالت j 2 قرار دهید.

سپس واحد مورد نظر را به دکودر وصل کرده و بعد کابل input دکودر را وصل نمایید.حال توسط پنل شماره واحد مورد نظر را وارد نمایید در صورت صحیح بودن کد آیفون ۳ بار زنگ خواهد زد.خوب به شما تبریک میگویم…شما تا اینجای کار یکی از خروجی های دکودر را کد دادید. حال برای این که این خروجی ها را فراموش نکنید با ماژیک بر روی هر خروجی آیفون کدی که به آن اختصاص دادید را بنویسید تا بعد از کد دهی آن را در طبقه مشخص شده قرار دهید.

همینطور برای واحد های دیگر مجدد ورودی دکور را قطع کرده و آیفون را به خروجی دیگر دکودر وصل نموده و مجدد توسط پنل واحد دوم را کد دهی نمایید.بعد از کد دادن هر دکودر جامپر آن را بر روی حالت j1 برگردانید.

 
در کد دادن دکودر ها توجه کنید که

توجه کنید پس از اتمام کد دهی به هر چهار واحد , همین کار را برای همه دکودرها انجام دهید تا همه دکودر ها کد دهی شوند.توجه فرمایید بعد از کدهی به دکودر به هیچ عنوان کد پنل را تغییر ندهید چرا که کلیه دکودرها از مدار خارج میشوند.توسط دکودر سیماران کلیه آیفونهای چهار سیمه را میتوان کددهی کرد فقط سعی کنید از پنل کدینگ سیماران استفاده کنید.

نحوه نصب پنل کدینگ سوزوکی و دکودر سوزوکی

در این اموزشی که الو آیفون برای شما گذاشته است مطلب که درخواست بسیاری از دوستان می باشد نحوه کد دادن و نصب دکودر سوزوکی ( دکودرهای ۴۰ تایی سوزوکی) و پنل کدینگ سوزوکی را آموزش خواهیم داد. کد دهی این نوع از دکودرهای دیجیتالی کمی پیچیده تر از دکودرهای چهارتایی شرکت کوماکس و سیماران می باشد.شرکت آیفون تصویری سوزوکی بعد از چندین سال از رقابت آیفون های تصویری عقب ماند و بعد از چندین سال غیبت در رقابت اکنون با انگیزه ای بالاتر پا به میدان گذاشته است و دست به تولید آیفون های تصویری جدیدی زده است.

دکودرهای سوزوکی

در میانه پنل شاهد شماره های آشنای یک تا چهار هستیم که در هر آیفون تصویری چهارسیمه موجود است.این شماره یک تا چهار به تمامی واحدها به صورت موازی خواهد رسید.
سیم شماره پنج در پشت مانیتور را باید به سیم زنگ دکودر متصل نماییم. ازین رو حدالامکان برای تغذیه درب باز کن از ترانس تغذیه ۱۲ ولت دیگری استفاده نمایید.

 

تنظیمات داخلی پنل کدینگ سوزوکی

در پنل های جدید و کدینگ شرکت سوزوکی حتما باید شماره واحد ها و تعداد دکودر های استفاده شده در مدار تعریف گردد. در غیر این صورت دکودرهای دوم به بعد توسط پنل شناخته نخواهند شد.

سوت و بیزری که بر روی دکودرها تعبیه شده است نشانه فعال شدن آن دکودر و درست قرار گرفتن آن در مدار است.

امروز شرکت الو آیفون تبدیل آیفون های نامبرینگ به کدینگ و کدینگ کردن یا کارتی کردن آیفون تصویری را آموزش میدهد . کارتی کردن در نصب آیفون تصویری و تعمیر آیفون تصویری به هر برندی چه آیفون تصویری کوماکس و سیماران و سوزوکی و آلدو و تابا و الکتروپیک و چه آیفون های تابا و الکتروپیک همگی قابلیت کدینگ کردن و کارتی کردن را دارند. حال بهتر است تا انتها این مطلب  را که موسسه الو آیفون تهیه کرده را مطالعه کنید و ما را تا اخر مقاله یاری نمایید. تا تمامی روش ها نصب پنل کدینگ یا کارتی را یاد بگیرید

در زمان های گذشته آیفون های صوتی در بازار ایران به وفور دیده می‌شد. آیفون های صوتی مانند کوماکس سیماران سوزوکی آلدو تابا الکتروپیک از محبوبیت بالایی در بازار ایران برخوردار بودند. اما با گذشت زمان و به وجود آمدن ساختمان های عظیم در شهر های بزرگ آیفون های صوتی نیز جای خود را به آیفون های تصویری دادند. از آن جهت که تولید بهترین آیفون های تصویری با عظیم شدن ساختمان ها در شهر های بزرگ همراه بود شرکت های تولید کننده آیفون تصویری به دنبال راهی برای برطرف کردن معضلات آیفون های نامبرینگ که به آنها اشاره خواهیم کرد بودند. آیفون های تصویری نامبرینگ بر روی ساختمان های عظیم نصب گردیده اند .

تفاوت پنل کدینگ با نامبرینگ و مزایا

اما آیا کدینگ کردن یا کارتی کردن آیفون تصویری برای یک مجتمع به صرفه می باشد؟ در جواب نیاز است تا ما تمامی مشکلات و مزایای سیستم کدینگ و کارتی را بررسی نماییم.

معایب پنل نامبرینگ

  1. برهم‌ زدن ظاهر و زیبای هر ساختمانی به علت وجود شاسی های زنگ زیاد
  2. خرابی بالای شاسی زنگ ها
  3. نداشتن هیچ امکاناتی در آیفون تصویری
  4. هزینه سیم کشی بسیار بالا در پنل های نامبرینگ
  5. نصب بسیار سخت پنل های نامبرینگ نسبت به پنل های کدینگ
  6. استفاده از چندین برد کلید به جای یک برد مشترک

از این رو و برای رفع این مشکلات پنل های کدینگ روانه بازار گردیدند . در پنل های کدینگ ( کوماکس ، سوزوکی ، تابا ، الکتروپیک و …) دیگر تعداد واحد ها مهم نیست آنها می‌توانند از یک واحد تا هزاران واحد را پشتیبانی کنند. پ

مزایای تبدیل پنل نامبرینگ به کدینگ

  1. ظاهر زیبا در ورودی ساختمان ها
  2. استفاده از یک پنل کدینگ برای هر تعداد واحد
  3. خرابی پایین
  4. قابلیت باز کردن درب ساختمان با پسورد برای هر واحد
  5. قابلیت باز کردن درب ساختمان با اختصاص دادن کارت برای هر شخص
  6. استفاده از امکاناتی نظیر تماس واحد با واحد و دایورت تماس
  7. اختصاص دادن کد به آیفون تصویری هر واحد
  8. اختصاص پایه های سنگی زیبا برای ساختمان