ندای عدالت

حقوق ماهیانه کار در  کانادا

اطلاع از حقوق ماهیانه کار در کانادا 2020 از اهمیت فوق العاده برای ایرانیان برخوردار است چراکه امسال نیز کانادا مقصد شماره یک مهاجرتی ایرانیان محسوب می شود. به همین دلیل نیز نگارش حاضر بر پایه آخرین اطلاعات و داده های اداره آمار کانادا (Statistics Canada) تدوین و ارائه می شود. امیدواریم مطالب ارائه شده  از ندای عدالت پاسخگوئی سوالات شما بوده و همانند راهنمای عملی مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد.

  • نرخ بیکاری در کانادا 2020 چقدر است؟
  • حداقل دستمزد کارگران در کانادا چقدر می باشد؟
  • پردرآمدترین مشاغل کانادا کدامند؟
  • شرایط اخذ ویزای کار کانادا 2020 به چه صورتی است؟

شرایط کلی مهاجرت به کانادا در سال 2020

در اینکه کانادا از همان قدیم الایام مقصد مهاجرتی شماره یک در دنیا مطرح بوده است شکی نیست.  این شهرها شامل:

  • ریچموند، استان بریتیش کلمبیا
  • کالگری، استان آلبرتا
  • برلینگتون، استان اونتاریو

کانادا همچنین کشوری با شاخص تعادل کار- زندگی بالاتر از استاندارد جهانی است.

مهاجرت کاری به آتلانتیک

از سال 2017 شروع شد و با توجه به شرایط ساده آن در قیاس با برنامه اکسپرس انتری (Express Entry) مورد توجه قرار گرفت. هدف از این برنامه این است که نیروهای متخصصی به 4 استان آتلانتیک یعنی استان های نیوبرانزویک، نیوفاندلند، نوا اسکوشیا و جزیره پرنس ادوارد، جذب شوند. با جذب نیروهای متخصص به استان های آتلانتیک رشد اقتصادی این استان ها پیشرفت چشم گیری خواهد داشت چرا که کسانی که از این طریق به کانادا مهاجرت می نمایند ملزم هستند در این استان ها اقامت و کار کنند نه سایر استان های کانادا. می باشد

این در حالی است که 4 استان ذکر شده در بالا که به عنوان استان های آتلانتیک شناخته می شوند به واسطه داشتن سواحل با اقیانوس اطلاس غالبا آب و هوای معتدل اقیانوسی دارند چرا که آب های گرم معمولا سرمای هوا را تا حدی متعادل تر و قابل تحمل تر می کنند. مساعد بودن شرایط آب و هوایی و عدم وجود سخت گیری هایی که در سیستم ورود سریع یا همان اکسپرس انتری کانادا وجود دارد سبب شده مهاجرت به کانادا از طریق کار در آتلانتیک طرفداران زیادی پیدا کند. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی ندای عدالت تهیه شده است در خصوص مهاجرت کاری به آتلانتیک در سال 2020 توضیحاتی ارائه گردیده و به سوالات ذیل پاسخ داده شده است:

  • مهاجرت کاری به آتلانتیک در سال 2020 چگونه است؟
  • شرایط کاری در آتلانتیک به چه صورت است؟

چگونگی مهاجرت کاری به آتلانتیک

یکی از مهم ترین نکات در خصوص مهاجرت کاری به آتلانتیک داشتن پیشنهاد شغلی رسمی از کارفرمایان تایید شده از سوی دولت کانادا می باشد. البته معمولا زمانی که صحبت از کار در کانادا به میان می آید از افراد انتظار می رود به این منظور در سیستم ارزیابی تاثیر بر بازار کار یعنی LIMIA شرکت نمایند و امتیازات لازم را اخذ کنند. در حالی که برای کار در آتلانتیک تنها کافی است افراد از کارفرماهایی که کانادا تایید کرده یا اصطلاحا Designated Employer پیشنهاد شغلی رسمی داشته باشند. ق

  1. خارجی هایی که علاقه مند هستند با پیدا کردن کار در استان های آتلانتیک به این حوزه مهاجرت کنند.
  2. کارفرمایانی که می خواهند نیروهای متخصص خارجی را استخدام نمایند و ظرفیت های مورد نیاز را در نظر گرفته اند.
  •  

منطقه آتلانتیک کانادا و مهاجرت به آن

قبل از پرداختن به پروژه مهاجرتی آتلانتیک (AIPP) و تشریح جزئیات این برنامه مهاجرتی به کانادا و نیز شرایط کاریابی در این منطقه، بهتر است ابتداء با این منطقه از کشور کانادا و شرایط زندگی در آن آشنا شویم. منطقه آتلانتیک یا به انگلیسی Atlantic Canada منطقه جغرافیایی متشکل از 4 استان واقع در ساحل اقیانوس اطلس به استثنای استان کبک می باشد.

پس فرآیند کاریابی در پروژه آتلانتیک برای متقاضیان کار در استان های چهارگانه مذکور از اهمیت بسزایی برخوردار است. ما در ادامه همین مقاله به تحلیل فرآیند کاریابی در پروژه آتلانتیک درطی 3 مرحله اساسی می پردازیم.

فرآیند 3 مرحله ای کاریابی در پروژه آتلانتیک

در این طرح مهاجرتی نسبتا جدید کارگر خارجی (چه ماهر و چه نیمه ماهر) می تواند در قالب پروژه آتلانتیک با کارفرمای معین ارتباط برقرار کرده و زمینه استخدام مستقیم خود را فراهم کند. پس در این پروژه نه نیازی به LIMA (گزارش ارزیابی اثرگذاری بر بازار کار در کانادا) و نه نیازی به وب سایت های کاریابی یا موسسات کاریابی نیست!

پروژه مهاجرت به آتلانتیک (AIP) و شرایط آن

در هیمن ابتدای کار بایستی به کارگران ماهر یا نیمه ماهر خارجی و نیز به فارغ التحصیلان دانشگاهی از چهار استان منطقه آتلانتیک کانادا (یعنی نیوفوندلند و لابرادور، جزیره پرنس ادوارد، نیوبرونزویک و نوآ اسکوشیا) این مژده را داد که آنها از طریق پروژه آتلانتیک براحتی می توانند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند.  در پروژه مذکور متقاضیان ذی صلاح ابتداء بایستی یک پیشنهاد کاری (Job Offer) از کارفرمای معین در منطقه آتلانتیک کانادا داشته باشند.

بررسی لیست مشاغل مورد نیاز پروژه آتلانتیک

لازم است در همین ابتداء بدانید که اخیرا فرآیند درخواست پروژه مهاجرت به آتلانتیک (AIP) بسیار آسانتر شده است. چراکه 3 تا از 4 استان آتلانتیک کانادا لیست کارفرمایان معین یا Designated Employers و مشاغل مورد نیاز پروژه آتلانتیک را در سال 2020 منتشر کرده اند. این کار این مزیت را دارد که متقاضیان به راحتی می توانند ضمن جستجوی مشاغل موردنظر خود همچنین با کارفرمای مربوطه نیز در تماس مستقیم باشند. با این حساب، از طریق دریافت پیشنهاد کاری موفقیت آمیز فرآیند مهاجرت به آتلانتیک شروع می شود. در واقع زمانیکه کافرمای معین به شما پیشنهاد کاری بدهد، او به شما فرم پیشنهاد کاری به شهروند خارجی یا فرم IMM 5650 را می دهد و شما بایستی:

  • از شرایط استخدام لیست شده در دسته بندی مشاغل ملی (NOC) مطمئن شوید
  • از صلاحیت خود در قالب برنامه های سه گانه پروژه آتلانتیک مطمئن شوید
  • فرم پیشنهاد کاری به شهروند خارجی یا فرم IMM 5650 را تکمیل، امضاء و کپی آنرا نگه دارید

مشاغل مورد نیاز پروژه آتلانتیک در پرنس ادوارد

برای درخواست اقامت دائم در جزیره پرنس ادوارد از طریق پروژه مهاجرتی آتلانتیک (AIP) شما حتما بایستی یک شغل مورد تاییدی در کانادا از کارفرمای اهل این جزیره داشته باشید.