ندای عدالت  راهنمای مهاجرت سرمایه گذاری در شیلی را برای شما  فراهم می کند شما برای مهاجرت سرمایه گذاری در شیلی به شیوه ثبت شرکت یکی از روش های متداول برای متقاضیان جهت اخذ ویزای سرمایه گذاری این کشور نیاز دارید کشور شیلی با توجه به موقعیت جغرافیایی آن و نزدیکی به کشورهای آرژانتین و پرو، یکی از بهترین روش های دریافت ویزا جهت مهاجرت سرمایه گذاری در شیلی است. یکی از مزایای مهم ثبت شرکت در کشور شیلی، امکان اقامت در این کشور است. در ضمن از این طریق امکان افتتاح حساب در کشور شیلی فراهم می شود. افرادی که اقامت کشور شیلی را داشته باشند، می توانند در کشورهای آمریکای لاتین و آمریکای مرکزی تردد کنند و حتی امکان ورود به کشور ایالات متحده آمریکا را خواهند داشت.

سرمایه گذاری در شیلی می تواند سریعترین و بهترین روش برای اخذ اقامت دائم و از آن طریق دریافت پاسپورت شیلی باشد که متقاضیان مخصوص به خود را داراست. برای سرمایه گذاری در این کشور نیز روش های مختلفی شامل خرید ملک، ثبت شرکت و … وجود دارد. این روش ها شرایط خاص خود را دارد و هر کدام می تواند باعث اخذ ویزای اقامت شیلی گردد. باید توجه داشت که اقامت اعطایی از طریق سرمایه گذاری یک نوع اقامت موقتی (1 ساله) است. پس با این شرح سوالات پیرامون این موضوع بدین سان طرح می شود:

  • شرایط اخذ اقامت (دائم) شیلی از طریق سرمایه گذاری چیست؟ متقاضیان اخذ اقامت شیلی از طریق سرمایه گذاری پس از اخذ اقامت موقتی بایستی 180 روز از سال را در این کشور بگذرانند تا به اقامت دائم شیلی دست یابند.
  • آیا امکان اخذ پاسپورت شیلی بوسیله سرمایه گذاری در این کشور فراهم است؟ بله، پس از 5 سال اقامت دائم در شیلی.
  • حداقل سرمایه گذاری برای اخذ ویزای سرمایه گذار شیلی چگونه است؟ USD 2.5 میلیون (دلار) تا USD 5 میلیون (دلار).

موسسه حقوقی ندای عدالت با تکیه بر تجربیات خود در زمینه مهاجرت قادر به خدمت رسانی به متقاضیان مهاجرت به کشورهای مختلف هستند.

ندای عدالت راهنمای سفر به شیلی

درباره اقتصاد شیلی جهت سرمایه گذاری

شیلی یکی از اقتصادهای بزرگ و با ضرب آهنگ رشد بسیار سریع در قاره آمریکای جنوبی است. شرایط اقتصادی شیلی به گونه ای است که این کشور فرصت های سرمایه گذاری جذابی را در بخش های معدن، خدمات، صنایع غذایی، زیرساخت، توریسم و انرژی در اختیار قرار می دهد. شیلی عضو فعال OECD می باشد و اقتصاد شیلی به عنوان یکی از با ثبات ترین اقتصادهای کل آمریکای لاتین محسوب می شود.

شرایط سرمایه گذاری در شیلی

با توجه به شواهد موجود، شرایط سرمایه گذاری شهروندان خارجی در بازار سرمایه گذاری شیلی از همه نظر فراهم است. برای انجام سرمایه گذاری در این کشور، 3 روش متداول شامل ثبت شرکت، خرید ملک و پس انداز بانکی می باشد. هر یک از روشها قوانین و مراحل مخصوص به خود را داراست که ما در بخش های زیر به بررسی مفصل این روش ها می پردازیم:

سرمایه گذاری در شیلی از طریق ثبت شرکت

یکی از سریعترین مسیرهای مهاجرتی به شیلی، تشکیل شرکت در شیلی است. همچنین از این طریق خانواده خود را نیز به همراه بیاورند. ثبت شرکت در شیلی در اداره ثبت شرکت ها (Registro de Comerico) انجام می شود. برای انجام ثبت شرکت، متقاضی نیازمند افتتاح حساب بانکی، ارائه اساس نامه شرکت و انتشار آن در روزنامه محلی است.

سرمایه گذاری در شیلی از طریق خرید ملک

شیلی کشوری جالب برای متقاضیان خرید ملک است. چرا که شرط اقامت برای خرید خانه در شیلی لازم نیست. با این حال، خرید ملک در شیلی همانند روش خرید ملک در ترکیه تابع شرایط و مقررات خاصی است که باید آنها رعایت شود. اغلب مهاجران خارجی برای سرمایه گذاری و خرید ملک در شیلی، ابتدا یک سال اجاره می نشینند. از این طریق آنها با ارزیابی مناطق مختلف و قیمت مسکن بهترین انتخاب را انجام دهند. مناطقی همانند سانتیاگو، والپرازیو و وینا دلمار از جمله مناطق با تقاضای بالای خارجی ها محسوب می شود.  تنها محدودیت قانونی پیش روی خریداران ملک در کشور شیلی نواحی مرزی است.

اقامت شیلی از طریق سرمایه گذاری

اخیرا شیلی به مقصد جذابی برای سرمایه گذاران تبدیل شده و اقامت شیلی از طریق سرمایه گذاری را شاید بتوان سریعترین روش برای اخذ کارت اقامت این کشور معرفی کرد. اصولا برای مهاجرت به شیلی دو نوع اقامت در دسترس متقاضیان خارجی قرار دارد. در این بین ویزای سرمایه گذار شیلی در زمره ویزای اقامت موقتی قرار می گیرد. متقاضیان یا می توانند متقاضی اقامت موقتی شیلی با اعتبار یک ساله باشند و یا می توانند با داشتن اقامت موقت شیلی آماده درخواست اقامت دائم شیلی باشند. اما باید دانست که شرایط اخذ هر کدامیک از این ویزاها متفاوت از همدیگر است.

  • نحوه اخذ اقامت شیلی به چه صورتی است؟
  • شرایط اخذ ویزای سرمایه گذار شیلی چیست؟
  • آیا امکان به همراه آوردن اعضای خانواده با ویزای اقامت شیلی میسر است؟
  • روش های اخذ اقامت شیلی از طریق سرمایه گذاری در این کشور کدامند؟
  • برای ثبت شرکت در شیلی و اخذ اقامت این کشور، حداقل سرمایه متقاضیان باید چقدر باشد؟
  • آیا اصولا امکان تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم کشور شیلی وجود دارد؟

اینها از آن دست سوالات متداولی است که هموطنان عزیز پاسخ آنها را از کارشناسان مهاجرتی موسسه ندای عدالت جویا می شوند. ما در این مقاله علاوه بر ارائه پاسخ های لازم، همچنین به تشریح کامل شرایط اقامتی کشور شیلی می پردازیم.

انواع اقامت شیلی

اصولا انواع روش های مهاجرتی به شیلی (شامل مهاجرت کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و …) همه و همه زیر مجموعه نوعی اقامت با عنوان اقامت موقتی شیلی یا Visa Temporario  می باشند. در کنار این نوع ویزای اقامت، نوع دیگر اقامت شیلی اقامت دائم شیلی یا Permanencia Definitive نامیده می شود.

دلایل اخذ اقامت شیلی

شاید به جرات بتوان گفت که شیلی بهترین کشور  هم از نظر امنیت و ثبات سیاسی و هم از نظر شرایط کسب و کار و زندگی برای مهاجرانی است که قصد گرفتن اقامت از یکی از کشورهای آمریکای لاتین را دارند. این کشور با دستهایی گشوده به استقبال مهاجران خارجی می رود.

اخذ اقامت شیلی از طریق ثبت شرکت

این گزینه را می توان  با راهنمایی ندای عدالت مطمئن ترین گزینه برای اخذ اقامت شیلی از طریق سرمایه گذاری دانست. برای این منظور، شرط مالی مورد نیاز برای اقدام با این روش سرمایه ای در حدود $60,000 (دلار) در 3 ماه اول پس از اخذ اقامت موقتی است. لازم به تذکر است که ممکن است که هزینه های دیگری هم برای ثبت شرکت مخصوصا هزینه های دفتر ثبت و یا هزینه های دولتی هم وجود داشته باشد.