مهاجرت به کشور مکزیک به منظور زایمان، تولد فرزند، تحصیل، کار و… از طرق مختلف و شناخته شده برای ورود به این کشور ممکن می باشد.

مهاجرت به مکزیک

افراد خارجی جهت مهاجرت به مکزیک از روش های گوناگونی می توانند اقدام کنند تا به این کشور ورود کنند و به اقامت کشور مکزیک دست یابند. از جمله راه هایی که برای این امر وجود دارد می توان از طریق ازدواج، تحصیل، کار و… را نام برد. این مقاله توسط محققان موسسه حقوقی ندای عدالت در رابطه با همین موضوع نوشته شده است تا کم و بیش به انواع روش های مهاجرت به کشور مکزیک آشنایی یابید. در نتیجه بتوانید با در نظر گرفتن شرایط فعلی خود و شرایط اقامت در کشور مکزیک، بهترین گزینه مهاجرتی را انتخاب نمایید و آینده شغلی و زندگی خود و خانواده را تضمین کرده و درخشان سازید. از این رو توصیه می گردد به مطالعه مقاله تنظیمی ذیل بپردازید تا اطلاعات جامعی را به دست آورید.

مهاجرت به مکزیک از طریق ازدواج

افراد خارجی می توانند از طریق ازدواج با یکی از اتباع یا شهروندان مکزیکی موفق به مهاجرت به مکزیک شده و اقامت این کشور را به دست آورند بنابراین از این طریق کارت سبز برای فرد خارجی که همسر وی اقامت مکزیک را دارد یا از شهروندان این کشور است، صادر می گردد. این فرآیند بین 6 ماه الی یک سال به طول می انجامد. ناگفته نماند که مواردی مانند قانونی و واقعی بودن ازدواج بایستی برای سفارت ثابت گردد.

مهاجرت تحصیلی به مکزیک

در مهاجرت به مکزیک می توان به مهاجرت تحصیلی اشاره نمود که از دیگر روش ها به شمار می رود. اگر فرد خارجی قصد تحصیل در مکزیک به مدت بیش از 6 ماه را داشته باشد بایستی نسبت به اخذ ویزای تحصیلی اقدام نماید. زبان تحصیلی در دانشگاه های این کشور، انگلیسی و اسپانیایی است. بنابراین ارائه مدرک زبان برای اعزام دانشجو و تحصیل در مکزیک الزامی است. هزینه های تحصیلی با توجه به نوع دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی متغیر است. به طوری که شهریه دانشگاه های دولتی در مکزیک بین 350 الی 800 $ آمریکا و در دانشگاه های خصوصی بین 1600 الی 17000 $ آمریکا برای هر سال تحصیلی خواهد بود.

مهاجرت به مکزیک از طریق تولد

از دیگر راه های مهاجرت به مکزیک با پشتیبانی موسسه ندای عدالت، روش تولد فرزند است. سیستم اعطای تابعیت در این کشور بر مبنای خون است. در واقع چنانچه پدر یا مادر فرزند متولد شده، مکزیکی باشند، تابعیت و اقامت مکزیک به فرزند اعطا می گردد اما شرایط استثنا هم وجود دارد که کودک با دارا بودن هر یک از شرایط ذیل، شهروند مکزیکی محسوب می گردد:‌

  • در صورتی که پدر و مادر جزو اتباع خارجی باشند اما فرزند آنها در خاک مکزیک متولد گردد.
  • در صورتی که والدین فرزند متولد شده در مکزیک، نامشخص باشد.
  • در صورتی که یکی از والدین (پدر یا مادر) اقامت مکزیک را داشته باشند.

مکزیک مقصدی جذاب برای مهاجرت تحصیلی

کشور مکزیک شرایط پیچیده ای را برای اعطای پذیرش به افراد جهت تحصیل در دانشگاه های این کشور در نظر نگرفته و علی رغم پایداری مشکلاتی چون امنیت و سطح بهداشت در این کشور، همه ساله متقاضیان ادامه تحصیل در رشته های پر مخاطبی چون مهندسی کامپیوتر اقدام به اخذ ویزای تحصیلی مکزیک و مهاجرت به این کشور می نمایند. دانشگاه های مکزیک آزمونی از افراد جهت سنجش بار علمی آن ها به عمل نمی آورند اما تسلط فرد بر زبان اسپانیایی که زبان رسمی مکزیک می باشد کمک شایانی در مسیر اخذ ویزا و تحصیل در مکزیک به شخص خواهد کرد. ب

حدود 280 دانشگاه در مکزیک به ارائه دروس در شاخه های گوناگون علوم تجربی، مهندسی و فنی می پردازند. امکان تحصیل رایگان در برخی از رشته های خاص وجود داشته و تحصیل در مقطع کارشناسی نیازمند زمان 4 ساله می باشد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که تنها دانشگاه های واقع در شهر مکزیکوسیتی و سایر دانشگاه های طراز اول مکزیک به ارائه کورس های تحصیلی به زبان انگلیسی می پردازند. علاوه بر ارائه مدرک 12 ساله دیپلم و پاسپورت معتبر افراد ملزم به ارائه فیش یا رسیدی می باشند که اثبات کند متقاضی در کشور مقصد دارای حساب بانکی بوده و حداقل سرمایه او 260€ (یورو) می باشد. از انواع بورسیه های تحصیلی ارائه شده جهت تسهیل پرداخت شهریه دانشجویان می توان به Emilio Rosenblueth اشاره کرد.

مهاجرت به مکزیک از طریق ازدواج

یکی از روش های دریافت تابعیت و اقامت، مهاجرت به مکزیک از طریق ازدواج است که امروزه این روش مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. کشور مکزیک در آمریکا شمالی واقع شده است. پایتخت این کشور شهر مکزیکوسیتی و واحد پول آن پزو می باشد. مردم این کشور به سه زبان مسلط هستند: اسپانیایی، انگلیسی و فرانسوی. این کشور با ایالات متحده آمریکا، گواتمالا، بلیز، اقیانوس آرام، خلیج مکزیک و دریای کارائیب همسایه می باشد. این کشور به 31 ایالت و یک قسمت فدرال تقسیم شده است. کارشناسان ارشد و حقوقی ما در موسسه حقوقی ندای عدالت در زمینه مهاجرت به مکزیک، مهاجرت از طریق کار به مکزیک، مهاجرت به مکزیک از طریق ازدواج، مهاجرت به مکزیک از طریق سرمایه گذاری و… به صورت تلفنی و حضوری به شما سروران عالی قدر مشاوره تخصصی و خدمات ارائه می دهد.

انواع مجوز بابت ورود به کشور مکزیک

امجوزهای مهاجرتی مکزیک: این نوع مجوز و اجازه برای اشخاصی می باشد که تمایل به دریافت اقامت مکزیک به صورت دائمی را داشته باشند.

مدارک مورد نیاز بابت مهاجرت به مکزیک

برای مهاجرت به مکزیک از طریق ازدواج مدارک و شرایطی لازم است که به صورت زیر می باشد:‌

  • ارائه فرم درخواست بابت ویزا که با اطلاعات صحیح و دقیق پر شده باشد.
  • ارائه کپی از پاسپورت هر دو طرف
  • ارائه عکس پاسپورتی از هر دو طرف
  • ارائه گواهی یا سند ازدواج شخص خارجی با شهروند مکزیکی
  • ارائه مدارک بابت اثبات کردن پرداخت هزینه زندگی در مکزیک برای طرفین

مردودی درخواست پناهندگی مکزیک

مهاجرت به مکزیک از طریق پناهندگی بسیار دشوار می­باشد و امکان دریافت اقامت مکزیک به صورت دائمی و یا تابعیت مکزیک برای افراد بسیار سخت و دشوار و در برخی موارد با عدم توافق این دولت روبرو خواهند شد.

مهاجرت کاری

بدین منظور اتباع خارجی به غیر از شهروندان آمریکایی و انگلستان می بایست ویزای کاری این کشور را تهیه نمایند. افراد برای اخذ ویزای کاری باید دارای پیشنهاد کاری و یا دعوتنامه کاری از سوی کارفرمایان در مکزیک باشند.

مهاجرت به مکزیک از طریق ازدواج

ناگفته نماند دانشجویان زیادی با اخذ ویزای تحصیلی مکزیک به این کشور سفر نموده و به ادامه تحصیل می پردازند. چه بسا موفق به دریافت بورس تحصیلی مکزیک نیز می شوند.